Funkcjonowanie gabinetów stomatologicznych
399,00 zł
Brutto
Prawo medyczne - funkcjonowanie gabinetów stomatologicznych
Zapis wideo wykładu. Wykład składa się z dwóch części
Cena: 399 zł, Czas trwania: ok. 3 godz.
Wykładowca: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska
Po zakupieniu produktu, otrzymają państwo na maila Państwo certyfikat do pobrania wykładu.
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Sesja I – Kto zapłaci za leczenie? Kiedy lekarz winien obawiać się odpowiedzialności? (1,5 godz.)
- Błąd medyczny, powikłanie, błędy w prowadzeniu dokumentacji medycznej.
- Jak zapobiec błędom medycznym wynikającym z błędnej lub nierzetelnej dokumentacji?
- Jak dokumentować leczenie? Czy i kiedy są konieczne zdjęcia rtg, panorama, CBCT?
- Jakie błędy w opisach leczenia popełniają lekarze, o czym zapominają, a co może mieć wpływ na ocenę sposobu leczenia?
- Jak powinien zachować się lekarz, gdy już popełni błąd medyczny lub pojawi się powikłanie podczas leczenia?
- Na czym polega i jak jest weryfikowana staranność lekarza?
- Zgody na leczenie – czyli prywatne OC lekarza.
- Czy zgody są potrzebne?
- Jakie zgody lekarz musi mieć w dokumentacji pacjenta?
- Monitoring (wizualny, głosowy) w gabinecie. Kiedy można go wykorzystać , nagrania w procesie?
- Odpowiedzialność solidarna – co to takiego?
- Pierwszy sygnał roszczeniowego pacjenta – co robić?
- Przedsądowe wezwanie do zapłaty.
- Wezwanie o podanie danych ubezpieczyciela i numeru polisy.
- Wniosek o udostępnienie lub wydanie dokumentacji medycznej.
- Jak należy postąpić?
- Odpisać, czy nie?
- Co odpisać?
- Czy podawać dane ubezpieczyciela podmiotu leczniczego, a może lekarza?
- Czy termin w wezwaniu 3 dni jest wiążący?
- Jak odpowiedzieć pacjentowi, gdy ma pełnomocnika?
- Komu wydać dokumentację?
- Jakie są terminy na odpowiedź?
Wykład II - Roszczenia pacjenta, odszkodowanie, najczęstsze zarzuty kierowane do lekarzy, zadania i postawa biegłych sądowych. (1,5 godz.)
- Jak się bronić przed roszczeniem?
- Pacjent zrzeka się roszczeń (przykład powództwa pacjenta).
- Leczenie całościowe z podniesieniem zwarcia – brak zgody pacjenta (przykład powództwa pacjenta).
- Czy lekarz odpowiada za plan leczenia wykonany przez niego, a zrealizowany przez innego lekarza (przykład powództwa pacjenta).
- Odszkodowanie i zadośćuczynienie
- Czy warto zawrzeć ugodę?
- OC a ugoda z pacjentem.
- Postępowanie dyscyplinarne a ugoda.
- Błędy w leczeniu ortodontycznym (przykłady skarg pacjentów ).
- Podniesienie zatoki i dyscyplinarka (przykład skargi pacjenta).
- Odpowiedzialność dyscyplinarna za działania innego lekarza (przykład skargi pacjenta).
- Najczęstsze zarzuty pacjenta w skargach i pozwach (przykłady z procesów).
- Jak do nich się ustosunkować?
- Kiedy pacjenci i w jakiej formie kierują zarzuty w stronę lekarzy?
- Biegli i opinie – kluczowy element procesu i podstawa wyroku.
- Jak czytać opinie?
- Czy można podważyć opinię biegłego?
- Kiedy można zażądać nowego biegłego?
1000 Przedmioty
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.