

Wydanie magazynu Nowy Gabinet Stomatologiczny nr. 4/2023. Do wyboru wersja papierowa lub elektroniczna. Po opłaceniu numer w wersji papierowej wysyłamy przesyłką pocztową, a w wersji elektronicznej, jako plik .pdf wysyłamy na wskazany podczas zamówienia adres e-mailowy. Można też zamówić obie wersje naraz.
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
W praktyce zdarza się, że lekarze dentyści nie tylko nie biorą zgody na piśmie na zabiegi tzw. podwyższonego ryzyka, ale nawet, kiedy je wezmą, bagatelizują obowiązek informowania pacjenta o możliwych powikłaniach. Jest to nieprawidłowa praktyka, która może wiązać się z koniecznością zapłaty odszkodowania, nawet w przypadku, gdy lekarz nie popełni błędu medycznego.
Autorki: Karolina Podsiadły-Gęsikowska; Aleksandra Powierża
Na początku roku rozgorzał spór o kolejny obowiązek związany z działalnością gabinetów stomatologicznych. Chodzi o wyznaczenie doradcy do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych. Zatem problem dotyczy praktycznie każdego gabinetu, ponieważ w nich powstają niebezpieczne odpady. Czy rzeczywiście wyznaczenie takiego doradcy jest konieczne? Kiedy i kto musi go powołać?
Implantologia, medycyna estetyczno- naprawcza i radiologia szczękowo-twarzowa – takie umiejętności mogą zdobyć lekarze dentyści. Minister zdrowia nie widział konieczności zdobywania umiejętności z endodoncjiczy sedacji płytkiej. Ta druga umiejętność co prawda jest na liście, ale nie jest dostępna dla lekarzy dentystów.
Autor: Cyprian Seliga
Bruksizm jest rodzajem parafunkcji, która cechuje się nadmierną aktywnością mięśni żucia. Polega na zgrzytaniu zębami lub ich zaciskaniu. Jego występowanie wpływa bardzo niekorzystnie nie tylko na powodzenie leczenia protetycznego, ale również zachowawczego, periodontologicznego oraz chirurgicznego. Leczenie bruksizmu jest niestety długotrwałe, wymaga dużego zaangażowania pacjenta i często współpracy lekarzy różnych specjalności.
Autor: lek. dent. Aleksandra Sobotka
Autorzy: lek. dent. Izabella Bolek, lek. dent. Marta Sobocińska
Czy zarządzanie gabinetem można uprościć na tyle, aby odbywało się ono praktycznie automatycznie? Pensje lekarzy, grafiki dyżurów, zamówienia materiałów, odwołane wizyty pacjentów – problemów jest wiele, a czym większy gabinet, tym większe oczekiwania.
Pozbawiony emocji przekaz jest niczym relaksująca muzyka dźwięków deszczu i fortepianu z Youtube'a. Świetna na zaśnięcie, ale nie przynosząca żadnego wezwania do działania. A przecież posty i relacje muszą być apelem do pacjentów – głośnym zawołaniem – „metamorfoza uśmiechu, to tylko tutaj!”, „droga do prostych zębów jest właśnie taka u doktora „X”.
Autor: Marcin Głuszek
Z Małgorzatą Bartoszcze-Tomaszewską, Wiceprezes Zarządu ZWIĄZKU Pracodawców Stomatologii rozmawia Piotr Szymański.
W 2017 r. wraz z panem Kamilem Zarzyckim, właścicielem Centrum Stomatologicznego „Uśmiech” w Lubinie, przeprowadziliśmy metamorfozę wnętrza jego placówki. Inwestor chciał podnieść komfort korzystających z niej osób, zarówno pacjentów, jak i pracowników. Zmiana wyglądu wnętrz okazała się dużym sukcesem, a cel został osiągnięty.
Od 12 lat w tym samym miejscu funkcjonują gabinet stomatologiczny i Galeria na Wyspie w Lęborku. Mają też wspólną stronę internetową i fanpage’a na Facebooku. Lek. dent. Katarzyna Gączarzewicz oraz Wojciech Pasko-Porys są współwłaścicielami posesji, na której obok gabinetu stomatologicznego jest galeria sztuki i antyków.
Autor: Wojciech Pasko-Porys
Zobacz także